Startmotor reviseren

Honda GoldWing GL1000 1975

Startmotor reviseren

Na het vervangen van de twee bobines bleef er toch nog een klein euvel bestaan. Heel soms bij de eerste keer starten bij koude motor en wat vaker bij warme motor wilde de motor nog niet starten. Het leek dat de starter de motor niet rond kreeg. Tijd om de startmotor te demonteren, te openen en te reviseren.
Met de behulp van deze fraaie handleiding en met goede hulp van het GoldWing-forum de klus geklaard.
Na het verwijderen van de linker uitlaatbocht, de versnellingshandel en natuurlijk de twee bouten waarmee de starter in het blok zit geschroefd ook nog met een tapeind uitdraaiset het uitlaat-tapeind (zie pijl) moeten verwijderen.
De koolborstels moeten vervangen worden indien ze korter zijn dan 5,5 millimeter.
Na de revisie van de startmotor bleek toch dat de accu aan vervanging toe was.

Startmotor met tapeind dat nog in de weg zit
Kettingwiel in het blok waar tandwiel in zit

Veel koolstof-stof aanwezig.
Tweemaal geverfd met de kwast

Tandwielen met veel oud vet
Startmotor weer gemonteerd


Geen reactie's

Sorry, het is niet mogelijk om te reageren.